* * *
*   
 
 
*
 
*
Home :: Forum :: Help :: Search :: Login :: Register
* *
*

+ 2Strokers.com  » Forum  » Βελτιώσεις - Μετατροπές  » DIY -2strokers  
|- DIY: Carbon  
Welcome guest, please
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length

*
* * *
* *
*


Collapse column



 Personal Menu -

Hi, Guest
avatar


Wanted -



Author Topic: DIY: Carbon  (Read 2408 times)

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1848
  • Σε βοηθησα? 29
  • 3 strokes are not enough and 4 are 2 many !
DIY: Carbon
« on: April 16, 2012, 11:35:49 PM »
Ολοι μας θελουμε την βελτιωση των μοτοσικλετων μας αισθητικα αλλα και λειτουργικα
Μειωση βαρους , αντικατασταση καποιου παλιου ανταλλακτικου μας η ακομα και να βαλουμε ενα εξωτικο υλικο στην μοτο μας
Δυστηχως λογω παλαιοτητας ολο και πιο λιγοι φτιαχνουν κατι τετοιο για διχρονα μηχανακια οποτε γιατι να μην προσπαθησουμε μονοι μας ?
Αυτος ειναι ενας οδηγος αυτοδιδακτου οποτε μην ρωτατε περισσοτερα απο οτι ξερω μπορω να βοηθησω μεχρι εκει που φθανουν οι γνωσεις μου και μετα απο απειρες γκαφες
Θα ασχοληθουμε απο το καλουπωμα του παλιου ανταλλακτικου μεχρι και το τελικο σταδιο παραγωγης του
 
Θα χρειαστουμε
Φθηνα πινελα (Πανε για πεταμα μετα απο 1-2 χρησεις και καλο ειναι να ειναι καθαρα και μαλακα, οποτε λυση καθαρισμου ΔΕΝ υπαρχει)
Αλουμινοχαρτο
Ενα παλιο δοχειο (εγω χρησιμοποιω παλιες κουπες καφε για να φτιαχνουμε τα μειγματα μας)
Μια λαμα για ανακατεμα
Πλαστελινη (ναι αυτοι που παιζαμε στο νηπιαγωγειο, τελικα τοσες ωρες παιχνιδιου ωφελησαν καπου ,its payback time)
Και τωρα στα σοβαρα και ακριβα
Κερι (Εγω χρησιμοποιω το Cera d'arte της Grand Chic γυρω στα 15 ευρω το μισοκιλο αλλα εχει και μικροτερη συσκευασια ,τα κλασσικα αποκολητικα κερια που δινουν στις εταιρειες με τις ρυτινες ειναι για να φτιαχνεις λαμπαδες το Πασχα και δεν γυαλιζουν κιολας , το δε πρασινο υγρο αποκολλησης εχω καταληξει οτι μαλλον ειναι παραφλου 2 φορες πηρα 2 φορες ευχηθηκα να ειχα παρει σουβλακια)
Gel Coat Ειναι μια ρητινη η οποια μπαινει πρωτη για να κανει την καλυτερη εφαρμογη στο προιον που θελουμε να αντιγραψουμε και αφηνει την καλυτερη επιφανεια,μπορουμε να μην την χρησιμοποιησουμε και να παμε κατευθειαν σε πολυεστερα αλλα το καλουπι μας μετα θα εχει αρκετη δουλεια για να βγαλει επιφανεια χωρις σημαδια
Πολυεστερας Κανει γυρω στα 10 ευρω το κιλο
Υφασμα πολυεστερα Γυρω στα 5 ευρω το κιλο παρτε το πιο φθηνο για το καλουπι χρειαζομαστε λιγο και θα το κανουμε κομματακια οποτε δεν μας νοιαζει η πλεξη
Στοκο αερος γυρω στο 1.5 ευρω το 2.5κιλο
 
Παρακατω θα δειτε καποια "κακα καλουπια" το μικρο ειναι και αυτο που θα γινει ολο το tutorial ενα προστατευτικο αλυσιδας απο XT/DT/WR
Το συγκεκριμενο εχει τα εξης ελατωματα
1)Κακη επιφανεια λογω ψιλης στρωσης gel coat σε ορισμενα σημεια και με το που εγινε η αποκολληση αφησε σημαδια
2)Το gel coat αγκαλιασε το ανταλλακτικο και ετσι το κλειδωσε μεσα στο καλουπι,για να βγει χρησιμοποιηθηκε ντρεμελ γυρω γυρω και μας αφησε μια επιφανεια πανω στο καλουπι η οποια θα εχει προβλημα οταν το ντυσουμε με την σακουλα για κενο αερος (αυτο θα το δειτε παρακατω)
 
Το δευτερο καλουπι ειναι ζελατινα TDR η οποια επειδη επεσε η στρωση πολυεστερα πολυ γρηγορα πριν το gel coat να στεγνωσει περασε μεσα απο αυτο και εκανε ακαταλληλη επιφανεια για αναπαραγωγη
 
ΣΗΜΕΙΩΣΗ και τα 2 διορθωνονται οποτε αν τα υλικα σας δεν σας φθανουν για δευτερο καλουπι μην απογοητευεστε διορθωνεται το ελλατωματικο
 
Δειτε τις φωτο
Klein Mein


Re: DIY: Carbon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1848
  • Σε βοηθησα? 29
  • 3 strokes are not enough and 4 are 2 many !
Re: DIY: Carbon
« Reply #1 on: April 16, 2012, 11:40:00 PM »
Ξεκιναμε
Παιρνουμε το κερι και αλοιφουμε το ανταλλακτικο εαν (οπως σε αυτη την περιπτωση ) ειναι αβαφο πλαστικο και ξεραμενο απο τον ηλιο το αλοιφουμε με ενα ψιλο συρματακι κουζινας για να φτιαξει επιφανεια αλλιως εαν δηλαδη μιλαμε για καποιο βαμμενο πλαστικο το περναμε με ενα πανι
Προσεχουμε να παει το κερι παντου ειδικα σε γωνιες κτλ κτλ για να μην κολλησει μεσα στο καλουπι
Επισης δεν αφηνουμε παχια στρωση κεριου πανω στο ανταλλακτικο γιατι αυτο θα αποτυπωθει πανω στο τελικο προιον
Ενα ψιλο φιλμ και αν χρειαζεται γυαλιζουμε πανω απο 2 φορες
Πριν και μετα
Klein Mein


Re: DIY: Carbon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1848
  • Σε βοηθησα? 29
  • 3 strokes are not enough and 4 are 2 many !
Re: DIY: Carbon
« Reply #2 on: April 16, 2012, 11:52:46 PM »
Απλωνουμε ενα αλουμινοχαρτο στον παγκο εργασιας μας και τον κολλαμε με λιγη χαρτοταινια
Το αλουμινοχαρτο ειναι αντικολλητικο στην ρητινη και επιπλεον δεν λερωνουμε τον παγκο μας
Μετα αφηνουμε το ανταλλακτικο μας στον παγκο και κοιταμε τα σημεια που παταει , οπως θα δειτε και στις φωτο εχει κενα και δεν εφαπτεται τελεια πανω στον παγκο
Αυτο θα εχει σαν αποτελεσμα να εισωρησει η ρητινη απο κατω και να το αγκαλιασει οποτε το ανταλλακτικο μας θα κλειδωθει μεσα στο καλουπι
Πρεπει να γεμισουμε αυτα τα κενα και να φτιαξουμε μια τεχνητη γεφυρα αναμεσα στο ανταλλακτικο και στον παγκο, αυτο θα το κανουμε με την πλαστελινη
Την πλαθουμε σε λωριδες και την κολλαμε απαλα στις ακρες του ανταλλακτικου,μετα το ακουμπαμε στο σημειο που θα γινει το καλουπι και το παταμε οσο πιο ισοποσα μπορουμε
Πρεπει να το πατησουμε οχι τοσο δυνατα αλλα το ιδιο γυρω γυρω
Οτι περισσευει το κοβουμε προσεκτικα με ενα κοφτη μοκετας η φαλτσετα η μαχαιρι
Klein Mein


Re: DIY: Carbon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1848
  • Σε βοηθησα? 29
  • 3 strokes are not enough and 4 are 2 many !
Re: DIY: Carbon
« Reply #3 on: April 17, 2012, 12:00:34 AM »
Αφου τελειωσουμε με αυτο αλλαζουμε το αλουμινοχαρτο ξανα γιατι το εκοψα με την φαλτσετα (χαχαχα)
Το αλοιφουμε και αυτο με κερι και ακουμπαμε το ανταλλακτικο μας
Ειμαστε ετοιμοι για το Gel Coat
Ειναι 2 συστατικων που σημαινει οτι εχει ενα καταλυτη-σκληρυντη για να στεγνωνει
Βγαζουμε μια μικρη ποσοτητα και προσθετουμε καταλυτη (λιγες σταγονες μιας και το συγκεκριμενο λειτουργει σαν τον πολυεστερα 1:46 αν θυμαμαι καλα θα μου πειτε πως θα το βρειτε ελα μου ντε Ριξτε απλα 5 σταγονες σε 2 κουταλιες gel coat δεν παθαινει κατι η θα αργησει να στεγνωσει η θα στεγνωσει πολυ γρηγορα , με το ματι δηλαδη αρκει να αποφυγουμε τις υπερβολες )
Μετα το αλοιφουμε προσεκτικα προσπαθωντας να μην αφησει κενα ΠΡΟΣΟΧΗ λογω του κεριου θα γλυστραει και δεν θα "βαφει" ξαναγυριστε σε εκεινα τα σημεια και ριξτε λιγο παραπανω
Μετα καντε και ενα τετραγωνο γυρω απο το ανταλλακτικο
Αφου περασει μια ωρα Ριξτε μια προσεκτικη ματια για τυχον κενα , επειδη ειναι μαυρο δεν φαινονται ευκολα οποτε προτεινω να επαναλαβετε με ενα δευτερο χερι για σιγουρια
Στις φωτο θα δειτε το πρωτο και δευτερο χερι
 
TO BE CONTINUED ......
Klein Mein


Re: DIY: Carbon

TSRL
  • Guest
Re: DIY: Carbon
« Reply #4 on: April 18, 2012, 01:45:14 AM »
Άμα το καλύψεις μελλοντικά, εμένα θα με ενδιέφερε να μάθω πως γίνετε η κατασκευή πολύπλοκων καλουπιών με γωνίες, εσωτερικές καμπύλες κλπ, αντικείμενα που χρειάζονται απο 2-3 καλούπια και πάνω.
Π.χ για τη κατασκευή μιας ουράς.

Re: DIY: Carbon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1848
  • Σε βοηθησα? 29
  • 3 strokes are not enough and 4 are 2 many !
Re: DIY: Carbon
« Reply #5 on: April 18, 2012, 06:48:36 PM »
Eιναι αρκετα πιο μπροστα απο αυτο που κανω τωρα
Οχι ακατορθωτο ομως και θα δειξω καποια στο μελλον , μολις τελειοποιησω την τεχνικη βεβαια γιατι 1-2 που εχω φτιαξει ηταν για μια φορα μονο μετα  ηταν αχρηστα για αναπαραγωγη και δεν ειχα και αρκετο χωρο για 4-5 καλουπια μονο για μια ουρα
 
 
Klein Mein


Re: DIY: Carbon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1848
  • Σε βοηθησα? 29
  • 3 strokes are not enough and 4 are 2 many !
Re: DIY: Carbon
« Reply #6 on: April 18, 2012, 10:54:02 PM »
Λοιπον συνεχιζουμε
 
Αφου στεγνωσει το gel coat (1-2 ωρες μετα) φτιαχνουμε υγρο πολυεστερα σε ενα δοχειο ενω παραλληλα κανουμε ινες το πανι πολυεστερα
Περναμε ενα στρωμα πολυεστερα πανω στο καλουπι μας και μετα απλωνουμε πανω του ινες ,τις παταμε καλα με το πινελο μας ετσι ωστε να ποτισουν υγρο και να μην μεινει αερας παγιδευμενος
Ξανακανουμε ενα στρωμα με υγρο πολυεστερα
Καλο ειναι να γινουν 2 στρωσεις με ινες γιατι θελουμε το καλουπι μας να ειναι γερο και να αντεξει σε οποιες κακουχιες
Klein Mein


Re: DIY: Carbon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1848
  • Σε βοηθησα? 29
  • 3 strokes are not enough and 4 are 2 many !
Re: DIY: Carbon
« Reply #7 on: April 18, 2012, 10:54:29 PM »
 ;)
Klein Mein


Re: DIY: Carbon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1848
  • Σε βοηθησα? 29
  • 3 strokes are not enough and 4 are 2 many !
Re: DIY: Carbon
« Reply #8 on: April 18, 2012, 10:56:25 PM »
Στο υγρο πολυεστερα που περισσεψε προσθετουμε στοκο αερος και το ανακατευουμε καλα μεχρι να γινει κρεμα
Το απλωνουμε πανω στο καλουπι μας σαν τελευταιο στρωμα και το αφηνουμε να στεγνωσει καλα (12-24 ωρες αναλογως θερμοκρασιας )
Klein Mein


Re: DIY: Carbon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1848
  • Σε βοηθησα? 29
  • 3 strokes are not enough and 4 are 2 many !
Re: DIY: Carbon
« Reply #9 on: April 18, 2012, 11:02:38 PM »
Αφου στεγνωσε το καλουπι ειναι η ωρα να γινει η αποκολληση
Εδω βλεπετε και ποσο χρησιμευει το αλουμινοχαρτο μιας και μας κραταει την κατω πλευρα απολυτως καθαρη και βγαινει ευκολα
Παρατηρηστε οτι ακομα και με την πλαστελινη το gel coat περασε απο κατω της με κινδυνο να μας το παγιδευσει αυτο γινεται γιατι αυτο το υλικο ειναι λεπτορευστο ωστε να πιανει την καθε λεπτομερεια του πρωτοτυπου οποτε εισχωρει ευκολα παντου σαν νερο
Επισης ατι που ξεχασα απο την αρχη σε περιπτωση που το πρωτοτυπο εχει τρυπες τις ταπωνουμε και αυτες με πλαστελινη γιατι αλλιως θα παγιδευτει μεσα στο καλουπι
 
 
 
 
Klein Mein


Re: DIY: Carbon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 679
  • Σε βοηθησα? 19
Re: DIY: Carbon
« Reply #10 on: April 18, 2012, 11:20:50 PM »
Τι ειναι ο στοκος αερος?

Re: DIY: Carbon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1848
  • Σε βοηθησα? 29
  • 3 strokes are not enough and 4 are 2 many !
Re: DIY: Carbon
« Reply #11 on: May 06, 2012, 01:18:48 AM »
Στοκος αερος ειναι ο παλιος οικοδομικος στοκος ο οποιος χρειαζεται και αλλα συστατικα για να σφιξει , σκετος ειναι απλα σαν πουδρα
Συνεχιζουμε
 
Αφου ξεκαουπωσουμε στην δικα μου περιπτωση σε μερικα σημεια το καλουπι ειχε ατελειες
Ετσι το περασα σουρφασερ 2 συστατικων και μετα τριψιμο ωστε η επιφανεια να γινει τελεια
Αν δεν εχετε πιστολι μπορειτε και με πινελο απλα θα τριψετε λιγο παραπανω
Klein Mein


Re: DIY: Carbon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1848
  • Σε βοηθησα? 29
  • 3 strokes are not enough and 4 are 2 many !
Re: DIY: Carbon
« Reply #12 on: May 06, 2012, 01:24:55 AM »
Αφου τελειωσαμε με το καλουπι ηρθε η ωρα για το κενο αερος
Το κενο αερος θα μας βοηθησει ωστε να πατηθει με πιεση το carbon πανω στο καλουπι αλλα και για να φυγει η παραπανισια ρητινη που θα βαλουμε
 
Θα χρειαστουμε μια αντλια κενου αερος (θα την βρειτε στα μηχανηματα για ψυκτικους) ναυλον και ταινια διπλης οψης
Με το ναυλον και την ταινια θα φτιαξουμε μια σακουλα για να μπει μεσα το καλουπι μας αφου περασουμε ρητινη και το υφασμα και μετα θα την κλεισουμε αεροστεγως
 
Ανοιξτε το ναυλον υπολογιζοντας το διπλασιο και κατι του καλουιου (πρεπει να εχει λιγο λασκα για μετα) καντε ενα Π στις ακρες με ταινια διπλης οψης , βαλτε το καλουπι στο κεντρο και μετα διπλωστε το ναυλον πανω απο το καλουπι
Πατηστε καλα για να μην φευγει αερας
Ανοιξτε μια εγκοπη σε μια μερια για να περασει ο σωληνας που θα ρουφαει τον αερα και σφραγιστε τον με λιγο χαρτοταινια
 
ΥΓ)Ενα θεματακι παιζει εδω γιατι πρεπει να φτιαξω μια φλατζουλα η οποια θα μπαινει μεσα στην σακουλα και οχι σκετο το σωληνακι μιας και δημιουργουνται διαφορα θεματα
Σε αυτη την περιπτωση τα καταφερα παντως με ενα αποστατη πλαστικου και μπηκε στην ακρη του σωληνα
Klein Mein


Re: DIY: Carbon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1848
  • Σε βοηθησα? 29
  • 3 strokes are not enough and 4 are 2 many !
Re: DIY: Carbon
« Reply #13 on: May 06, 2012, 01:29:35 AM »
Ανοιγουμε την αντλια και βοηθαμε λιγο αν χρειαστει με το χερι στις ακρες
 
Εγω χρησιμοποιησα γρηγορο καταλυτη στην ρητινη και 4 χερια υφασματος , αρχιζε να κοκκαλωνει μιση ωρα μετα και ετσι εκλεισα την αντλια , αν χρησιμοποιησετε αργο καταλυτη (το συνιστω αν ειναι πρωτη σας φορα ) τοτε θα αργησει λιγο παραπανω
 
Αναμιξη ρητινης δεν σας λεω γιατι παιζει ρολο η εταιρεια και το ειδος οποτε καλυτερα να ρωτησετε απο οπου την αγορασετε
Το υφασμα για κατι σκληρο και ακαμπτο προτεινω 4 στρωσεις τουλαχιστον σε μια καλη ποιοτητα και πλεξη αντιστροφη
Δηλαδη αν βαζετε το ενα κομματι οριζοντια το δευτερο καθετα ωστε οι πλεξεις να πηγαινουν αναποδα απο την πρηγουμενη , ετσι το τελικο προιον μας θα ειναι πιο ακαμπτο
 
 
Klein Mein


Re: DIY: Carbon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1848
  • Σε βοηθησα? 29
  • 3 strokes are not enough and 4 are 2 many !
Re: DIY: Carbon
« Reply #14 on: May 06, 2012, 01:31:02 AM »
Και εδω μετα την αποκολληση
Θελει κοψιμο περιμετρικα και ενα χερι βερνικι η γυαλισμα με αλοιφη
Εγω προτιμω το βερνικι οποτε θα αργησω λιγο μιας και θελω να ριξω 4-5 κομματια τουλαχιστον την ιδια φορα
 
 
Klein Mein


 

*
* * *
*
*